Monday, November 28, 2011

DIE BOEK EKKLESIASTIKUS (10) (Einde)


Hoofstuk 51 Simeon, die hoëpriester.

1 GROOT onder sy broers en die sieraad van sy volk was Simeon, die seun van JeHôWanan, die priester; in wie se tyd die Tempel besoek is, en in wie se dae die Tempel versterk is;
2 in wie se dae die muur gebou is met hoektorings vir beskerming, soos die paleis van ‘n koning;
3 in wie se tyd ‘n opgaardam gegrawe is, ‘n waterbak, soos die see in sy gedruis [van water].
4 Hy was bekommerd oor sy volk vanweë die berowing en het sy Stad versterk teen die vyand.
5 Hoe glansryk was hy wanneer hy uit die Tent uitkyk en wanneer hy uit die Apartheid te voorskyn kom!
6 Soos ‘n ligtende Ster tussen die wolke uit, en soos die maan in sy volheid;
7 en soos die son wat opgaan oor die paleis van die koning, en soos die reënboog wat in die Wolkkolom gesien word;
8 soos ‘n bloeisel in die takke gedurende die feesdae, en soos ‘n lelie op waterstrome; soos die uitspruitsel van die Libanon in die dae van die somer [vrugte],
9 en soos vuur van wierook by die spysbydrae; soos ‘n goue voorwerp in die huis van ‘n edelman wat uitgelê is met kosbare stene;
10 soos ‘n groen Olyfboom vol bessies, en soos ‘n wilde-olyfboom oortrek met takke.
11 [So is hy] wanneer hy pragtige klere aantrek en hy beklee word met sierlike klere; wanneer hy opgaan na die altaar van majesteit en die voorhof van die Plek van Apartheid glansryk maak;
12 wanneer hy die stukke vleis uit die hand van sy broers aanneem en hom plaas by die gerangskikte hout, met rondom hom ‘n krans van seuns, soos sedersteggies op die Libanon; en hulle hom omring soos wilgers van die vywer,
13 al die seuns van Aäron in hulle glorie, en die vuurbereidings van JaHWeH in hulle hand voor die hele vergadering van JisraEl.
14 Totdat hy die bediening van die altaar voltooi en die gerangskikte hout van die Hoogste El in gereedheid gebring het,
15 en sy hand uitgestrek het na die Beker en die bloed van die druif uitgegiet het, ja, hom uitgestort het by die voet van die altaar om ‘n welriekende reukwerk te wees vir El, die Hoogste El.
16 Dan het die kinders van Aäron, die priesters, geblaas op die trompette van dryfwerk; ja, hulle het geblaas en ‘n kragtige stem laat hoor om te dien as gedagtenis voor die Hoogste El.
17 Dan het alle vlees tesame gehaas, en hulle het op hulle aangesigte na die Aarde toe geval om te aanbid voor die Hoogste El, voor die Aparte Een van JisraEl.
18 En die geluid van ‘n lied is gehoor, en oor die menigte het hulle Sy lamp aangesteek,
19 en die hele volk van die Aarde het uitgeroep in gebed voor die Barmhartige, totdat hy die bediening van die altaar voltooi het en die dinge wat Hom toekom na Hom toe nader gebring het.
20 Dan het hy afgedaal en sy hande opgehef oor die hele vergadering van JisraEl, en die seën van JaHWeH was op sy lippe, en met die Naam van JaHWeH het hy Hom geprys.
21 En hulle het vir die tweede keer neergeval [die hele volk voor sy aangesig],
22 Loof tog nou JaHWeH, die Elohey van JisraEl, Hy wat wonderbaarlik handel op die Aarde, wat ‘n adamiet van die moederskoot af laat grootword en met Ons handel volgens Sy welbehae.
23 Mag Hy aan julle Wysheid van hart gee, en mag daar Vrede onder julle wees.
24 Mag Sy Guns met Simeon bevestig word, en mag Hy vir Hom die Verbond van Pínehas oprig; mag niemand van hom uitgeroei word nie, en wat sy saadlyn betref, mag hulle ewigdurend wees.

Drie haatlike volke.
25 AAN twee nasies het My Siel ‘n afsku, ja, aan ‘n derde, wat geen volk is nie;
26 die bewoners van Seïr en Filistea, en die dwase volk wat in Sigem woon.

Epiloog.
27 WYSE onderrig en ‘n kunstige spreuk vir Simon die seun van Jehshua, die seun van El-Azar, die seun van Sirah wat hy gespreek het in die uitlegging van sy hart en wat hy met verstandigheid geleer het.
28 Geseënd is die man wat hierdie dinge bepeins, en hy wat die ter harte neem, sal wys word.
29 Want as hy dit doen, sal hy sterk wees vir alle dinge; want die Vrees van JaHWeH is lewe!

Hoofstuk 52 Aanhangsel: ’n gebed van JeHôWshua ben Sirah.

1 EK wil U dank, O JaHWeH en Koning, en Ek wil U loof, O El, My Verlosser. Ek wil U Naam loof,
2 want U het My Siel van die Dood gered, U het My vlees van vernietiging teruggehou, en uit die mag van die Doderyk/Sheol het U My Siel verlos; U het My verlos van die skinderpraatjies van ‘n volk, van die gesel van ‘n tong wat laster en van ‘n lip wat hom wend tot leuens; in die aangesig van hulle wat teen My opstaan, was U aan My kant, U het My gehelp
3 ooreenkomstig die grootheid van U Barmhartigheid uit die strik van hulle wat wag hou oor My struikeling en uit die mag van hulle wat My Siel soek; uit menigvuldige benoudhede het U My verlos
4 en uit die verdrukkinge van die vlam rondom en uit die gloed van die vuur wat [Ek] nie aangeblaas het nie,
5 uit die diepte van die moederskoot van die Doderyk/Sheol, uit bedriegike lippe en die wat met leuens pleister,
6 en [van] die pyle van ‘n bedrieglike tong. En My Siel het geraak aan die Dood, en My lewe tot aan die onderste van die Doderyk/Sheol.
7 En Ek het My na alle kante gewend, maar daar was geen helper vir My nie, en Ek het uitgekyk na een wat ondersteun, en daar was nie.
8 Toe het Ek gedink aan die Ontferming van JaHWeH en aan Sy gunsbewyse wat van ewigheid af is, Hy wat dié red wat op Hom vertrou en wat hulle verlos uit elke verdrukking.
9 En Ek het My Stem van die Aarde af verhef en uit die poorte van die Doderyk/Sheol het Ek om hulp geroep.
10 Toe het Ek na JaHWeH geroep, die Vader, My Meester: My Vader is U, moenie My verlaat in die dag van beproewing, in die dag van woesteny en van verlatenheid nie.
11 Ek wil U Naam voortdurend loof en Ek wil aan U dink in die gebed. Toe het JaHWeH My Stem gehoor en Hy het die Oor geneig tot My smekinge
12 en Hy het My verlos uit elke verdrukking en Hy het My gered uit die dag van beproewing. Daarom wil Ek dank en loof en wil Ek die Naam van JaHWeH prys.

Lof op die verkryging van Wysheid.
13 EK was ‘n Jongeling en Ek het Wysheid openlik gesoek in My gebede en ‘n welbehae in Haar gehad.
15 In Haar Waarheid het My voet getree, reeds van My jeug af het Ek Wysheid geleer. En Ek het ‘n gebed gebid in My jeug,
16 en Ek het baie Kennis gevind.
17 Haar juk was vir My tot eer, en aan My Leermeester sal Ek dank betuig.
18 Ek het gedink om goed te doen en Ek het nie verander nie, want Ek het Haar gevind.
19 My Siel het Haar aangekleef, en My Aangesig sal Ek van Haar nie afkeer nie.
20 My Siel het Ek gegee om Haar te volg, en vir Ewig tot in Ewigheid sal Ek nie van Haar af wegdraai nie. My hand het Haar Poorte geopen en vir Haar het Ek ingesluit en na Haar het Ek gekyk; en in Haar suiwerheid het Ek Hom gevind, en [My] Hart het Ek vir Hom gereed gemaak van die begin af, daarom sal Ek Haar nie verlaat nie.
21 My ingewande is in beroering soos ‘n oond om Hom te sien, daarom het Ek Haar as ‘n suiwer besitting verkry.
22 JaHWeH het aan My die loon van My Lippe gegee, en met My Tong sal Ek Hom dank.
23 Wend julle na My, o dwase, en oornag in My skool.
24 Hoe lank sal julle aan hierdie dinge gebrek hê, en sal julle siel baie dorstig wees?
25 My mond het Ek oopgemaak en Ek het oor Haar gespreek; verkry vir julle Wysheid sonder silwer.
26 En bring julle nekke onder Haar juk in, en laat julle siel Haar las dra. Sy is naby die wat Haar soek, en hy wat sy siel gee, sal Haar vind.
27 Kyk met julle oë dat Ek klein was en dat Ek My met Haar bemoei het en Haar gevind het.
28 Menigtes, luister na My lering in My jeug, en silwer en goud sal julle by My vind.
29 Mag My Siel hom verbly in My [Jeshiba], en julle sal nie beskaamd staan oor die lied van My nie.
30 Verrig julle werk in Geregtigheid, en Hy sal julle jul loon gee op Sy tyd.


So het ons aan die einde gekom van die Boek Ekklesiastikus. Ek hoop van harte dat julle dit saam geniet het om te lees aan die wysheid wat daar vir ons uitgegiet is deur die boek.

No comments: