Friday, August 21, 2009

Wat is Jou Persepsie ?


‘n Man het gestop by die vulstasie aan die buite wyke van die dorpie. Terwyl die petrol joggie besig is om die motor se tenk vol te maak vra die man die joggie, “Ek is verplaas deur my werkgewer na die dorp. Ek was nog nooit in die deel van die land nie. Hoe is die mense hier ?”

“Hoe is die mense daar waar jy vandaan kom ?” vra die petrol joggie.

“Nie so aangenaam nie.” antwoord die man. “Inteendeel, hulle kan soms baie ongeskik wees.”

Die petrol joggie skud sy kop. “Wel meneer, ek is bevrees dat jy sal vind dat die mense in die dorp maar presies dieselfde is.”

Net toe trek ‘n ander motor in by die vulstasie. “Verskoon my,” roep die bestuurder van die motor. “Ek is besig om te trek na die area. Is dit aangenaam hier ?”

“Was dit aangenaam daar waar jy vandaan gekom het ?” vra die petrol joggie.

“O, ja! Ek kom van ‘n wonderlike plek af. Die mense was só vriendelik en ek het dit gehaat om daarvandaan weg te gaan.”

“Wel, jy sal vind dat dieselfde waar is van die mense van die dorp.”

“Dankie!” roep die motorbestuurder terwyl hy wegry van die vulstasie.

“So, hoe is die mense van die dorp regtig ?” vra die eerste man, nou baie geïrriteerd, met die petrol joggie se uiteenlopende opinies van die dorp.

Die petrol joggie het net sy skouers opgehaal.

“Dis net ‘n saak van persepsie. Jy sal dinge aantref net soos wat jy dink dit behoort te wees of gaan wees.”

Val ons nie self so baie kere in die strik nie, ons het reeds vir onsself voorgeneem hoe mense gaan wees wat ons nog nie ontmoet het nie of ons het reeds klaar besluit hoe mense gaan wees op grond van die plek of agtergrond waar hul vandaan kom nie. Ons laat nie toe dat vreemdelinge se lig ons lewe bestraal nie want ons het te vroeg die gordyne van ons siel toegetrek vir hulle, gegrond op ons persepsies.

No comments: