Friday, November 20, 2015

Wat maak ‘n Onderwyser ?








Die gaste het almal om die etenstafel gesit en die lewe in die algemeen bespreek. Een man, ‘n Uitvoerende Bestuurder, besluit om die hedendaagse probleem van onderwys te verduidelik.
Sy argument, “Wat gaan ‘n kind leer van iemand wat besluit het sy beste opsie in die lewe was om ‘n onderwyser te word?”

Om sy argument verder te benadruk sê hy aan een van die gaste aan tafel; “Jy is ‘n onderwyseres, Magda. Wees eerlik. Wat maak jy in ‘n jaar as onderwyseres?”

Onderwyseres Magda, wat ‘n reputasie gehad het vir haar eerlikheid en openhartigheid, antwoord, “Jy wil weet wat maak ek in ‘n jaar?”

(Sy huiwer vir so ‘n oomblik en begin ......)

“Wel, ek maak dat kinders harder werk as wat hulle gedink het moontlik is. Ek maak dat die ondergemiddelde outjie voel asof hy die hooste onderskeiding gekry het indien hy ‘n C+ behaal. Ek maak dat kinders ‘n hele 40 minute in ‘n klas kan sit en werk terwyl hul ouers hulle nie eens sover kan kry om vir 5 minute stil te sit sonder ‘n Ipod, skoot rekenaar of fliek nie. Wil jy regtig weet wat ek maak?”

(Sy huiwer weer vir ‘n oomblik terwyl sy kyk na al die gaste om die etenstafel)

“Ek maak dat kinders wonder.

Ek maak dat hul ondersoek.

Ek maak hulle omverskoning vra en dit bedoel.

Ek maak dat hulle respek het vir hulself en vir ander en verantwoordelikheid neem vir hul aksies en dade.

Ek leer hulle hoe om te skryf en maak hulle om dan te skryf. Om op ‘n sleutelbord te werk is nie alles nie.

Ek maak dat hulle lees en lees en lees.

Ek leer hulle hoe om somme te maak en wiskundige berekening te doen. Hul gebruik hul God gegewe verstand en nie ‘n mens gemaakte sak rekenaar nie.

Ek maak dat hulle ‘n liefde vir hulle taal ontwikkel terwyl hulle hul eie unieke kultuur identiteit bewaar en behou.

Ek maak dat my klaskamer ‘n plek is waar elke student veilig en beskermd voel.

Laastens, maak ek hulle verstaan dat indien hulle hul talente gebruik wat hulle geskenk is, hard werk en hulle hart volg, kan hulle sukses in die lewe behaal.”

(Magda huiwer nog ‘n laaste oomblik en gaan dan aan,)

“Dan, wanneer iemand my probeer oordeel op wat ek in ‘n jaar maak, kan ek my kop omhoog hou en hulle ignoreer want hulle is oningelig.

Jy wil weet wat maak ek in ‘n jaar? Ek maak ‘n verskil in almal van jul se lewens, voed jul kinder op en berei hulle voor om Uitvoerende Bestuurders te word, en dokters en ingenieurs, .....

Wat maak jy in ‘n jaar, Meneer Uitvoerende Bestuurder?”

Sy mond val oop terwyl hy sprakeloos sit. Oorbluf deur haar teen argument.

No comments: